fredag 19 september 2008

Våldförd av en katt!

Fröken Mita har suttit och läst tidningen några dagar gammal, upptäcker en artikel om en dam som har blivit anfallen av två katter. Det får mig osökt att tänka på en tidig morgon i slutet av april -08. Vaknade av naturliga behov ca. kl. 06.30 rullade ur sängen ( som alla gamla tanter gör) lite yrvaket, sa god morgon till en liten katt (Abessinier), som var min rumskompis och låg i den andra sängen. Med mycket möda och besvär kom jag upp gick mot gavlen av sängen och då händer det, blir våldförd av en ca. 500 gr. katten, ett litet lejon uppenbarade sig, röt och bet.

Morgonen började inte alls som en söndag ska börja, tänk sova länge vakna i lugn och ro. Lyckades ta mig till målet för min tidiga start denna morgon, satt helt avslappat med en katt hängande i benet lyckades få väck denna varelse tittar på mitt höger ben, blodet rinner och smärta av icke denna värld uppenbarar sig, som inte nog med detta något som man kan likna vid panik spred sig inombords, det här är inte den lugne Mita. Vad ska man göra, tillbaka till sängen med en stor handuk lindad runt benet, telefonen i högsta hugg, det slog slint, kan inga telefon nummer, jo jobbet, ringde till en kollega, glömmer presentera mig ( hon måste tro att hon talat med en idiot), frågar om telefon nummer till sjukhuset, jag var som i ett chock tillstånd, la på. Ringde sedan min chef, han skrattade och tyckte att jag inte skulle överdriva men ok, jag kommer om en stund. Fortsättning följer.

Inga kommentarer: