onsdag 1 oktober 2008

Fortsättning av våldförd av en K..........


Oj det här var ju inget att skatta åt, vi måste tvätta, klistra och lägga om, fack mannen har talat jag protesterade inte så mycket, katten gick vid sidan om och ville ha kel men jag bara kved och brydde mig inte. Slutligen sa min chef att jag måste ha en stelkramps spruta ve och förb...... inte detta också, mitt i strejken och en söndag vad är det att göra, kan du köra mig till K-stad? Nej det kan jag inte jag måste hem och äta frukost, vad var klockan 0830, vem kan jag ringa som kan köra en halvklädd uppskrämd äldre tant till sjukhuset vid denna tid. Nu måste du ta dig i kragen Mita. Kläder på kroppen är ett måste, blodet rann ju inte längre men smärtan var olidlig, skor kunde jag ju inte ha på en sönder tuggad fot en stor raggstrumpa, sagt och gjort hittade en stor ljusblå som riktigt lyste om sig. Vem kör mig, min sambo som var på sjukhuset kunde inte köra det var för tidigt för våra grannar, Jag ringde en kamrat lite längre bort kan du köra mig det här har hänt bl...bl...bl..... Han skrattade och trodde att jag skämtade med honom, ok, jag kommer och kör dig (Fråga: Var du på fest igår så du inte kan köra), blev sur sa att jag har ju blivit kattbiten inte bakfull. Nu var jag ledsen hade ont var sur och arg. Resan på nästan 60 km var en oändligt lång resa, då jag som sprut rädd nog skulle få en stelkramps sprutadet var nog. Min chaufför skrattade nästan hela tiden av episoden och framför allt mitt beteende för det hela var så overkligt, och framför allt att jag inte kunde behärska mig allt rann över vid denna tidpunkt var jag nog 3 år. (alltid normalt balanserad som person). Fortsättning följer.

1 kommentar:

Anonym sa...

en bra katt är en död katt.