tisdag 27 januari 2009

Morgonstund har guld i mun

Planerna för min dag blev annorlunda än vad jag tänkt, telefonen ringer ca 05,55 telefonen står på laddning i köket en våning ner, rusar upp får tag på kryckorna hoppar nedför trappan halvägs ringer väckarklockan, nu har jag lyckats igen väcka hela huset. Mitt stapplande går inte fort men är i köket nu, klick sista signalen. På övervåningen hör jag sura morrande om att hon inte kan stänga av klockan. Min tur att ringa och det är bara upptaget telefonsvararen är igång, vänta, vänta provar igen 10 minuter av den dyrbara morgonstunden är borta. Det var en sjukanmälan inget ont i det, måste ring in någon. Första samtalet: nej tyvärr ska jobba på annat, nästa samtal: nej tyvärr hela dagen är uppbokad, nästa: nej tyvärr hoppas att det löser sig, nästa: tyvärr är sjuk. Hjärnan går för fullt jag får göra en omfördelning när jag kommer till jobb men jag får inte mottaga några glada miner. Denna lilla proceduren har gjort att magen är orolig för att jag inte har kunnat göra mitt jobb i tid eller tillfredsställa min arbetskamrater som blir lidande, vi måste börja dagen med för lite bemanning. Ljuvliga tider när morgonen börjar bra. Sjuk har man rätt att vara, förstå mig rätt.

Inga kommentarer: