torsdag 2 oktober 2008

Fortsättning av våldförd av en K..........




K-stads sjukhus, vilken inrättning för de som är sjuka och behöver hjälp. Där måste man vara frisk. Tag en nummerlapp sätt dig ner och vänta på din tur, blek, glåmig, svimmig inge ser dig för han är lite mer på allerten än du, var är personalen har ingen sett dem okay. De ropar upp ditt nummer, nu ska du kvicka dig hoppa fram till rätt bås, min skrattande chaufför satt kvar i bilen, det var ju bara ett kattbett. Vad har hänt dig, har blivit kattbiten, då ska du gå till den korridoren där borta (distriktsläkar mottagningen) Men jag vill till en ortoped för jag är biten i benet. Du kan ej veta detta, vi är här för dig. Satt och väntade i två timmar innan jag fick komma i till någon Läkare??!! AT???? Jag kände mig inte trygg, mitt ben värkte och vätskade kraftig med rosa vätska hela tiden, Läkaren ??? tog emot tittade på benet och konstaterade att det är väldigt inflammerat, spolade, petade och det gjorde hm ont. Du borde få en stelkramps spruta om du inte har fått det nyligen, ingen aning, nyligen, idag 58 kanske i skolan i femman inte kommer jag ihåg detta. Chef min hade sagt stelkramp är ett måste, var ?? i ryggen, phu, tack bara i armen, Läkaren skrev ut värktab. panodil och Pencilin (Spektramox ett bredspektrigt preparat) dessa måste du hämta genast annars kan det gå illa med dit ben. Tack för mig och hej.

Apoteket nästa, min medicin ( spektramox) måste vi hämta ut direkt annars kan det gå illa sa läkaren??? Vad menade han med det. Detta gjorde vi och reste de 60 km tillbaka men det var inget skratt i bilen på väg hem.

Hemma mötte mig en kelen katt som inget förstod och varför plast matte var livrädd för henne. PS Mat och vatten fick tjejen samt återhållsamma klappar, Vi är alla levande individer som har ett liv som ska respekteras.

Fortsättning följer........





2 kommentarer:

gumman sa...

Ja fy sjutton det ser inte vackert ut. Katt? Nej men gärna hund.

Namn: Eva sa...

Nu är jag trött på att varje dag sitta och titta på dina ben ... SKRIV SKRIV!!! Du skriver ju jättebra!

Kram från Syster Eva