onsdag 15 oktober 2008

Språk förbistring


Hausten kumma telit i år? Sitter och äter middag med min sambo då ploppar detta ut från min sambos mun, fattade inte först vad som stod på! Visste att han var sjuk (cancer) men inte i "huvet", har det hänt något speciellt under dagen som jag inte känner till??? Har du fått klocko te ida? "Mitas tankar" vad har hänt, har han pratat så här hela dagen, vem talar jag med för att få reda på vad som hänt? Vad står på? Ha inte mycke, jag längtar haim till öien. Är en simpel båtflykting med asyl i Skåne ploppar det upp, det är nog dags för honom att resa till Gotland för att besöka Mamma och Pappa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja det är tufft att vara båtflykting

Kenth sa...

Vi önskar honom en vilosam resa tillbaga till Öen det kommer nock att göra gott på hans vokabulära uttryck!!